17-06-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Jeśli zależy ci na tym, jak wyglądasz i dbasz o młody wizerunek - uważaj jak zapach! Róże nie są rekomendowane, a grejpfruty i jabłka to dobry wybór. Jak informuje Cosmeticsdesign-Europe, Harvey Prince producent perfum, wprowadził na rynek nowy zapach, który ma sprawiać, że inni ludzie będą postrzegali ich użytkownika jako znacznie młodszego niż jest w rzeczywistości.
Nowy zapach anti-aging opiera się na kilku badaniach. Testy wykonane w 2000 roku wykazały, że kobiety w wieku powyżej czterdziestu lat odznaczają się dwukrotnie wyższym poziomem aldehydu 2-nonenal - co jest związane z "trawiastym, tłustym" zapachem - jak również wyższym poziomem Omega 7 i nadtlenkami lipidów.
Inne badania, przeprowadzone przez Smell and Taste Research Foundation w 2005 roku, dowiodły, że "zapach na bazie grejpfruta jest kojarzony z młodszą grupą wiekową". Badanie przeprowadzone przez zespół Rutgers dla Harvey Prince z udziałem piętnastu osób w pięciu grupach wiekowych (od 20 lat do 60 plus) wykazało, że "zapach różany był najczęściej kojarzony ze starszą grupą wiekową, a zapach jabłek przywoływał na myśl osoby w młodszym wieku.
Perfumy dla dojrzałych powinny więc wprawiać w konsternację - tzn. do pewnego stopnia stwarzać dysonans miedzy wizerunkiem a skojarzeniami związanymi z zapachem. Jakkolwiek nie docenia się siły aromatów, Süskind w „Pachnidle" chciał udowodnić, że woń może główną składową sposobu postrzegania świata. Zapachy kojarzone z młodością sprawiają, że osoba „ubrana" w dany aromat także wydaje się młodsza.