Strona głównaKosmetykiInternet idealny do promocji kosmetyków

Internet idealny do promocji kosmetyków

Użytkownicy Internetu niezwykle chętnie wykorzystują sieć szukając informacji, które znacznie ułatwiają podejmowanie decyzji zakupowych - wynika z badania zainicjowanego przez IAB Polska.
Informacje na tamat kosmetyków czerpie z Internetu 66 procent osób, dla 41 procent badanych jest to źródło informacji, na które wskazują najczęściej. Internetowi konsumenci nie są tylko biernymi odbiorcami informacji. Nie dość, że poszukują wiedzy na interesujący ich temat, ale również często dzielą się uzyskanymi informacjami z innymi osobami - przesyłają linki, dyskutują na forach, komentują reklamy.

Aż 3 na 4 badanych osób zadeklarowało wprost, że znalezione w Internecie informacje na temat kosmetyków skłoniły ich do dalszych poszukiwań, zaś 83% wskazuje, że takie informacje pomogły im zdecydować, jakiego zakupu dokonać „w realu”. To bardzo wysoka wartość, pokazująca jaką siłę ma to medium. Dotyczy to nie tylko stron informacyjnych ale także i reklamowych, bowiem na pytanie czy reklama kosmetyków w Internecie zaciekawiła respondenta tylko 3% badanych osób nie zainteresowało się nigdy żadną reklamą kosmetyków w Internecie.

Internet to także medium wzbudzające znaczne zaufanie badanych. Co ciekawe, tradycyjnie kojarzone z tą rolą czasopisma, redagowane przez profesjonalistów, czy ambasadorzy marki wypadli w naszym porównaniu znacznie słabiej. Na pytanie o ile ogólnie ufasz źródłom informacji/wiedzy o kosmetykach łączna liczba osób, darzących dużym zaufaniem (odpowiedzi „zdecydowanie tak” i „tak”) Internet wyniosła 49% badanych a więc niemalże połowę całej grupy respondentów. W przypadku czasopism wskaźnik ten wyniósł 28% a u ambasadorów marki słabiutkie 21 co oznacza, że zaufanie do nich deklaruje mniej niż jedna czwarta ogółu populacji. Co więcej, jednocześnie brak zaufania do czasopism i ambasadorów marki deklaruje znaczna grupa badanych. W przypadku Internetu jest to praktycznie margines błędu.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Umierać po ludzku
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy