02-06-2010
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Dermokosmetyki stały się już rozpoznawalną i docenianą przez klientki polskich aptek kategorią produktów farmaceutycznych. Jednocześnie, jak podkreśla 57 procent farmaceutów w skierowanym do nich badaniu ankietowym, przy właściwym doborze dermokosmetyku, konieczna jest specjalistyczna porada i wsparcie.
Zdaniem większości badanych farmaceutów (68,5 proc.) kobiety mają problem z właściwą oceną swojego typu skóry oraz świadomym doborem produktu (56 proc.). Prawie wszyscy ankietowani deklarowali, że po krótkim wywiadzie są w stanie ocenić typ skóry i dobrać odpowiedni dermokosmetyk. Źródłem wiedzy o tych produktach są doświadczenia własne z ich stosowania (26 proc.) oraz informacje handlowe (44 proc.).
Co ciekawe, farmaceuci nie dostrzegają znaczącej roli składu kosmetyku jako elementu decydującego o zakupie. Znaczenie składników wskazało zaledwie 6,5 procent pytanych farmaceutów, mimo, że właśnie innowacyjny skład i zawartość substancji aktywnych jest argumentem decydującym o zakupie danego dermokosmetyku dla 27 procent kobiet.
Ankieta została dprzeprowadzona w grupie 160 farmaceutów, maj 2010
Zobacz także: