28-05-2010
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Blisko 100% kobiet, które wzięły udział w badaniu ankietowym „Moje dermokosmetyki" oczekuje widocznych i trwałych efektów działania dermokosmetyków.
"Cenne jest to, co w środku" - twierdzą respondentki - wskazując na skuteczność (52%) dermokosmetyków jako najważniejszej cechy, która skłania je do zakupu produktu.
- Obecne na rynku dermokosmetyki działają coraz bardziej kompleksowo. Substancje wykorzystywane do tej pory w specjalistycznych preparatach są przenoszone na grunt kosmetologii. Innowacyjne dermokosmetyki zawierają składniki (np. laktoferyna) do tej pory spotykane tylko w preparatach doustnych. Optymalnie dobrane, najwyższe stężenia aktywnych substancji mają zdolność penetrowania coraz głębszych warstw skóry, w konsekwencji dając kobietom gwarancję zdrowego i młodego wyglądu - podkreśla Urszula Kozłowska, specjalista dermatolog z Kliniki Dermatologii i Wenerologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Z kolei na drugim miejscu znalazło się bezpieczeństwo stosowanego produktu (29% wskazań).
Badanie pokazało, że dużym problemem dla kobiet (63% respondentek) jest dobór odpowiedniego dla typu skóry i wieku produktu. Przy ich wyborze większość z nich kieruje się opinią farmaceuty. Najcenniejsze porady farmaceutów to praktyczne wskazówki dotyczące stosowania dermokosmetyku (49%).
- Oferowane preparaty powstają przy wykorzystaniu wysokich standardów farmaceutycznych. To ważny argument w rozmowie z konsumentkami, które często polegają na opinii farmaceuty przy wyborze skutecznych dermokosmetyków - mówi Aleksandra Baudler, magister farmacji.
Ankieta została przeprowadzona wśród użytkowniczek Onet.pl