Strona głównaKosmetykiSeniorki rzadko w drogeriach

Seniorki rzadko w drogeriach

Z badań AC Nielsen na zlecenie Drogerii Natura wynika, że na zakupy urodowe do drogerii wybierają się najczęściej kobiety młode. Przeważający procent łowczyń kosmetycznych nowości to dziewczyny w wieku 20-27 lat, stanowią one aż 1/3 wszystkich klientek sklepów drogeryjnych.
Seniorki rzadko w drogeriach [© CandyBoxPhoto - Fotolia.com] Równie często do drogerii zaglądają nastolatki (16-19 lat) - jest ich 21 proc. oraz kobiety, które wkraczają na drogę stabilizacji życiowej (28-35 lat) - tych z kolei jest 16 proc. Pozostałe 30 proc. klientek stanowią panie dojrzałe - połowa z nich ma 36-45 lat, połowa - 46-55 lat.

- Jak wynika z badań najczęściej zakupy w drogeriach robią kobiety, które zaczynają prawdziwe dorosłe życie, zarabiają swoje pierwsze pieniądze, ale nie mają jeszcze zobowiązań rodzinnych, dzięki czemu mogą swobodnie buszować po sklepach - tłumaczy Marcin Burgs z Drogerii Natura. - Im kobiety są starsze, tym rzadziej mają czas na zakupy w sklepach drogeryjnych, wynika to zapewne ze zobowiązań rodzinnych i zawodowych. Takim paniom z pewnością jest bliżej do osiedlowego sklepu kosmetycznego niż do drogerii z pełnym asortymentem na przykład w centrum miasta. To po prostu oszczędność czasu.

Bez wątpienia świat zakupów należy przede wszystkim do kobiet. Klientki drogerii to najczęściej boskie kusicielki, kobiety spełnione życiowo, zwariowane studentki czyli tzw. „twixy" i młode kobiety, kończące studia, które spotykają się z dojrzalszymi od siebie mężczyznami, wkraczającymi w świat spektakularnej kariery... I to właśnie te „młode wilki" biznesowe, ci starsi mężczyźni najczęściej finansują zachcianki urodowe swoich młodszych i mniej samodzielnych finansowo kobiet. Polowanie na promocje i nowinki kosmetyczne pozostaje zresztą ich domeną.

W pierwszej kolejności panie kupują produkty, które są im niezbędne. W dalszej części są to zakupy wynikające z chęci sprawienia sobie przyjemności. Nie od dziś bowiem wiadomo, że nowy krem czy perfumy potrafią szybko i skutecznie poprawić samopoczucie kobiety nawet wtedy, gdy poranek zaczął się nie najlepiej, czy dzień w pracy był wyjątkowo trudny.

Czy panie chętniej kupują w sposób świadomy czy raczej "polują" na okazję? Z badań przeprowadzonych przez AC Nielsen wynika, że w zdecydowanej większości wybór pań jest przemyślany. Prawie 90% kobiet uczestniczących w badaniach, dokonując wyboru produktu, dokładnie czytało informacje zawarte na jego etykiecie. Warto podkreślić, że istotny wpływ na wybór towaru ma też czynnik emocjonalny. Przy zakupie nowej farby do włosów czy fluidu, każda kobieta zastanawia się, czy będzie dobrze wyglądać i czy to odpowiedni kosmetyk spośród szerokiego asortymentu dostępnego na sklepowych półkach.

Czym jeszcze kierują się panie przy wyborze produktu? Marka jest przede wszystkim utożsamiana z wysoką jakością. W powszechnym mniemaniu produkt markowy jest lepszy od innych, czy nawet wręcz ekskluzywny, a to często idzie w parze z jego ceną. W segmencie kosmetycznym największe przywiązanie do marek obserwowane jest w kategorii produktów higieny kobiecej takich, jak np. podpaski czy tampony. W przypadku tej grupy przy dokonywaniu wyboru konsumentki kierują się czynnikami takimi jak: komfort, bezpieczeństwo czy jego funkcjonalność. Nieco mniejsze, lecz w dalszym ciągu duże przywiązanie, Polki mają w stosunku do kosmetyków służących pielęgnacji skóry, czyli kremów, balsamów i maseczek. Tutaj wybór jest zazwyczaj bardzo przemyślany. W podjęciu decyzji pomaga informacja o działaniu kosmetyku, którą producent umieszcza na opakowaniu, rada przyjaciółki, albo reklama. Najmniej emocjonalną kategorią są produkty takie jak: mydła, żele pod prysznic oraz płyny do kąpieli. W tej grupie przede wszystkim liczą się zapach i kolor. Taki kosmetyk powinien być dobry dla ciała i przyjemny dla zmysłów.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 07:52:47, 15-10-2009 Tessaxx

    Seniorki też by kupowały kosmetyki ale jest taki jeden malutki powód - kasa, kasa i jeszcze raz to samo.......
    Pozdrawiam wszystkich !!!!!
  • 10:07:34, 15-10-2009 Lila

    Eeee ten Nielsen AC zrobił badania jakoś głupawo.
    My jesteśmy przyszłością dla firm kosmetycznych. Coraz więcej jest kosmetyków 60+ i są one w różnych cenach.
    W drogeriach Natura nie bywam, bo mi nie po drodze. Ale Sephora i Douglas zupełnie mnie satysfakcjonują. Mam tam kartę stałego klienta. Kosmetyków kupuję bardzo dużo, więcej pielęgnacyjnych niż kolorowych.
    A kosmetyki apteczne? Czy ktoś robił badania, ile kupuje tam dojrzałych ladies? Jak czytam 'seniorki' ...to słabo mi zaraz.
  • 11:21:06, 15-10-2009 Lila

    Hej, gdzie komentarz? Bo nie wyświetlił się?
  • 15:45:04, 15-10-2009 B.B.

    Stan kasy wiele pięknych pan ogranicza, nie ma co gadać, ale są serie umiarkowane w cenie i np. w Rossmanie od pań 60+ aż sie roi. Ja tam w "efekty specjalne "nie wierzę, ale samo brodzenie po ładnej ,duzej, pachnacej drogerii przyjemne jest. Własnie mam zamiar kupic sobie masło do ciała, a podobno sa jeszcze musy i ...suflety , ho , ho .
  • 16:08:15, 15-10-2009 Arti

    w zasadzie nie przyglądam się czy seniorki bywają w drogeriach i nie prowadzę badań w tym zakresie.
    Natomiast bywam gdy mam potrzebę kupna czegoś a drogerię taką "swoją" mam.
  • 16:58:44, 15-10-2009 Pani Slowikowa

    Ja tam widze pelno seniorek w drogeriach Jedyne co to kupuja inne artykuly niz mlode kobiety..

    Jak bylam mloda uzywalam wspanialych i bardzo drogich kosmetykow.. roznych kremow bylo bez liku.. I co?? Wcale nie widzialam zadnych specjalnych efektow tych wspanialosci.

    Jak skonczylam 50tke przestalam sie kremowac tymi cudami i .... tez nie widze zadnej roznicy..

    Wniosek.. no wlasnie jaki jest wniosek?? Dobra skora ( geny) nie jest zla..?? Odzywiac sie i czyscic od wewnatrz??

    Uzywac kremy chroniace przed sloncem w ciagu dnia..?
    Nie musza byc az takie drogie.. chyba?

    W drogeri kupuje wciaz tony wody kolonskiej, mydel , masel do ciala..szamponow, soli pachnacych, odzywek do wlosow, olejkow,
    pudrow, talkow i oczywiscie kosmetykow do makijazu..
    ... zobacz więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć