07-03-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Po dermokosmetyki sięga niemal co dziesiąty mężczyzna i ponad jedna czwarta kobiet w Polsce - wynika z badania TNS OBOP. Podstawowym powodem sięgania po te preparaty jest przekonanie o ich wyższej jakości niż w przypadku "zwykłych kosmetyków" oraz o dobroczynnym oddziaywaniu na wrażliwą, alergiczną cerę. Barierą w używaniu zaś okazuje się wysoka cena.
20 procent biorących udział w badaniu przyznało, że kupują dla siebie . Chętniej sięgają po nie to kobiety niż mężczyźni (27 do 12 procent), osoby lepiej wykształcone (35 procent z wykształceniem wyższym i 5 procent z podstawowym) i mieszkające w większych miejscowościach (43 procent z dużych miast wobec 10 procent z terenów wiejskich). Wśród osób w wieku 50+ jest 19 procent kupujących dermokosmetyki (więcej niż w grupie 40+), zaś seniorzy 60+ sięgają po nie najrzadziej ze wszystkich grup wiekowych (14 proc.). Najczęściej kosmetyki apteczne kupuje młodzież w wieku 15-19 lat (33 procent).
Po dermokosmetyki Polacy sięgają, gdyż wierzą w ich lepszą jakość niz ma to miejsce w przypadku innych typów kosmetyków (37 proc.). Co ciekawe, nie pokrywa się to z przekonaniem o ich wyższej - w to wierzy tylko 14 procent respondentów. Badani mają też przekonanie, że preparaty te są dobre dla skóry wrażliwej i skłonnej do alergii. Niemal co piąta osoba kupuje dermokosmetyki z polecenia specjalisty takiego jak lekarz czy kosmetyczka, a 13 procent idzie za rada rodziny i bliskich. 15 procent kupujących docenia fakt, że kosmetyki te są wykonane na bazie naturalnych składników (przy czym na ten aspekt zwraca uwagę co piąta kobieta i co dziesiąty mężczyzna).
Polacy mają wysoką świadomość isnienia dermokosmetyków - tylko 5 procent przyznało, że nie wie o ich istnieniu. Główną barierą w kupowaniu dermokosmetyków jest ich wysoka cena - wskazało ją aż 34 procent. Okazało się, że panie są bardziej oszczędne - aż dla połowy z nich cena była powodem dla którego nie sięgają po kosmetyki apteczne, podczas gdy wskazało ją tylko 20 procent mężczyzn. Co trzecia osoba nie kupująca dermokosmetyków uważa, że ich nie potrzebuje, gdyż nie ma problemów z czy alergiczną cerą. W wyższą jakość i skuteczność preparatów kupowanych w aptekach wątpi po 11 procent badanych, którzy nie zdecydowali się na zakup.
Sondaż TNS OBOP dla DOZ.pl zrealizowany w dniach 02-06 lutego 2012 r. na reprezentatywnej, losowej 1004-osobowej ogólnopolskiej próbie osób od 15 roku życia. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej wielkości próby wynosi +/-3%, przy wiarygodności oszacowania równej 95%.
Katalog konsumencki: zobacz i oceń .