Strona głównaKosmetykiCzy Polacy chętniej wybierają polskie kosmetyki?

Czy Polacy chętniej wybierają polskie kosmetyki?

W Polsce przejawem lokalnego patriotyzmu jest wspieranie rodzimego biznesu, poprzez wybieranie podczas codziennych zakupów wyrobów „made in Poland”. Konsumencki patriotyzm jest faktycznie coraz silniejszy, a Polacy znacznie częściej niż kiedyś doceniają polską jakość. Widać to na przykład podczas jarmarków produktów regionalnych, które odbywają się regularnie nawet w galeriach handlowych. Okazuje się, że trend ten dotyczy także kosmetyków.
Czy Polacy chętniej wybierają polskie kosmetyki? [© Gennadiy Poznyakov - Fotolia.com] Badanie przeprowadzone na grupie prawie 800 użytkowników porównywarki cenowej Okazje.info, potwierdziło pozytywne nastawienie Polaków do polskich producentów. 51% ankietowanych zadeklarowało, że kupując produkty z tej kategorii zwraca uwagę na kraj ich pochodzenia. Z kolei prawie 64% zadeklarowało, że te polskiego pochodzenia wybiera częściej.

Jakość czy cena?

Osoby, które przyznały, że podczas zakupów częściej wybierają kosmetyki polskich producentów, jako powód takich decyzji najczęściej wskazywały chęć wspierania rodzimego biznesu. Taka odpowiedź pojawiła się wśród ponad 24% respondentów. Jest to z pewnością efekt silnej w ostatnich latach debaty społecznej na ten temat. Wiele osób zrozumiało i przekonało się, że kupowanie polskich produktów to dobry sposób na umacnianie naszej gospodarki. Po latach zachwytu nad tym, co zagraniczne dostrzegliśmy, że nasze wyroby są równie dobre jakościowo. Tego zdania jest prawie 20% przebadanych użytkowników serwisu Okazje.info. Powodem, dla którego wybieramy polskie kosmetyki jest również cena – na ten aspekt zwróciło uwagę 17,5% respondentów. To prawda, że cena polskich produktów kosmetycznych jest często dużo bardziej atrakcyjna. Nie musimy się jednak obawiać, że na rynkach zagranicznych zostaną one sklasyfikowane jako te tanie, ponieważ, tak jak i w przypadku marek obcego pochodzenia, istnieje wśród nich także segment produktów luksusowych.

Która polska marka kosmetyczna jest najczęściej wybierana?

Najpopularniejszą polską marką kosmetyczną wśród użytkowników serwisu Okazje.info jest Ziaja – wskazało ją 36% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazła się , którą wybrało ponad 22% respondentów. Z kolei trzecią pozycję zajęła marka AA – najchętniej wybiera ją prawie 15% przebadanych osób. Wszystkie trzy swoją działalność rozpoczęły 25 lat temu lub wcześniej. Na swoją pozycję pracują zatem już długo i dzisiaj mogą śmiało konkurować z zagranicznymi producentami. Warto także zauważyć, że czwarte miejsce należy do bardziej luksusowej i droższej marki, mianowicie do , którą wskazało 9,6% badanych.

Polskie marki kosmetyczne mają bardzo silną pozycję. Wysoka jakość, konkurencyjne ceny i systematycznie rosnące zaufanie klientów do rodzimych marek sprawia, że Polacy coraz chętniej kupują produkty „made in Poland”.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 08:44:17, 01-12-2015 ~gość: 164.127.135.xxx

    właśnie to jest dla mnie zadziwiające że kiedyś eris była tak łatwo dostępna, a teraz poszybowała w kosmos, kobieta odjechała zupełnie zwłaszcza, że warto już teraz skupić się na naturalnych rzeczach, oleje, serum itp i kupić to za 1/10 ceny w drogerii internetowej takiej jak np top drogeria. pewnie nie wszyscy ale ja np nie mogę sobie pozwolić kwotowo na jakieś luksusy
    ... zobacz więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Hospicja.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy