25-07-2014
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Marketingowcy przez dziesięciolecia uważali, iż najskuteczniej jest kierować ofertę i komunikaty do kobiet 20+. Tymczasem obecnie największym potencjałem nabywczym charakteryzuje się segment nazwany potocznie „Boomer Women”. Dzieje ię tak również w segmentach, które do tej pory były uważane za domenę młodszych pań - także w branży kosmetycznej.
Boomer Women, czyli z pokolenia wyżu demograficznego, w przedziale wiekowym 40-50 lat, osiągają oszałamiające sukcesy w dziedzinach gospodarki, polityki i mediów. Niejednokrotnie zaliczane są one do najbardziej . Ponadto, w obecnej chwili to właśnie kobiety posiadają więcej niż trzy czwarte majątku finansowego USA. Z zasobnym portfelem, koncentrują się one na zdrowiu i dobrym samopoczuciu, chcą żyć pełnią życia. Jak do nich dotrzeć?
Baby boomers chcą aby marki odzwierciedlały ich sposób życia. W zamian za to, z chęcią wynagrodzą te, które robią to w prawidłowy sposób. Klientka, która zaufała firmie w 1980 roku, doceni fakty gdy marka nie zmieni swojego podejścia do klienta, dostosowując się jednocześnie swój asortyment do jej potrzeb. Wiek to tylko liczba, liczy się duch marki, który powinien zostać ponadczasowy.
Do przykładów doskonałej korelacji z kobietami w każdym wieku można bez wątpienia zaliczyć trwającą ponad dziesięć lat kampanię reklamową Dove - „Prawdziwe piękno”. Znakiem rozpoznawczym projektu jest zaangażowanie „prawdziwych kobiet” bez względu na ich wiek, kolor skóry i figurę. Okazuje się bowiem, że kobiety nie pragną za wszelką cenę wyglądać młodziej, ale chcą po prostu czuć się dobrze we własnej skórze. Teraz w ślady firmy idą inne, zatrudniając kobiety w wieku dojrzałym jako swoje "twarze" i rozszerzajac ofertę o 40, 50, 60 czy nawet 70+.
Ponadto, w dobie popularyzacji zakupów on-line, to właśnie kobiety okazują się najbardziej dochodowym segmentem w tej branży. Według raportu Vibrant Nations „Boomer Women” kupują więcej kosmetyków w sieci, niż poprzez jakikolwiek inny kanał dystrybucji. Warto wiedzieć, że zaraz przed dokonaniem zakupu, kobiety szukają informacji dotyczących interesujących je produktów nie tylko na oficjalnej stronie internetowej marki. Pozytywne opinie w sieci znaczą dla kobiet więcej niż tradycyjna reklama.