13-05-2021
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Firmy wypuszczające na rynek produkty kosmetyczne powinny zastanowić się na obecnymi reklamami kierowanymi do starszych kobiet - niewiele pań twierdzi, że używa produktów kosmetycznych, aby wyglądać młodziej. Większość wskazuje, że używa ich, aby wyglądać dobrze i czuć się pewnie.
Do takich wniosków doszły badaczki z London College of Fashion. Poprosiły one 500 kobiet (w wieku 40 - 89 lat) o wypełnienie ankiet internetowych, zadając pytania dotyczące ich makijażu, tego, jak postrzegają reklamy skierowane do ich grupy wiekowej, i tego, jak reklamy wpływają na ich .
Jak odkryto, 62 procent badanych pań stosowało makijaż codziennie, a tylko 3 procent wskazywało, że robi to po to, by wyglądać młodziej. Większość nakładała , aby po prostu wyglądać dobrze (52 procent) i czuć się pewnie (28 procent). Ogólnie rzecz biorąc, uczestniczki negatywnie postrzegały sposób przedstawiania kobiet w ich wieku w reklamach, ponad jedna trzecia twierdziła, że źle się z tym czuje, a prawie połowa uznała to za irytujące.
- Kobiety w średnim wieku i starsze czują się niereprezentowane lub nierealistycznie reprezentowane w mediach, co wpływa na ich pewność siebie i poczucie własnej wartości. Nie lubią też młodych, mono zmienionych przez modelek, z którymi się nie identyfikują, a co za tym idzie, nie kupują reklamowanych produktów - mówi dr Carolyn Mair.
Krokiem we właściwym kierunku byłoby, gdyby reklamodawcy ponownie przemyśleli niektóre swoje strategie marketingowe i mniej skupiali się na tym, że produkt sprawia, że kobiety wyglądają młodziej, a bardziej na tym, że produkt może poprawić ich samopoczucie. Zatrudnianie starszych modelek również sprawi, że te kobiety czują się docenione i mniej niewidoczne w społeczeństwie - dodaje dr Mair.
Na podstawie: